Regulamin

REGULAMIN BIELSKO-BIALSKIEJ
AMATORSKIEJ LIGI TENISA STOŁOWEGO
SEZON 2015

 1. Cele
– Popularyzacja tenisa stołowego jako jednej z form rekreacji
– Wyłonienie mistrza miasta Bielska-Białej w tenisie stołowym na sezon 2015

2. Organizator
Organizatorem Bielsko-Bialskiej Amatorskiej Ligi Tenisa Stołowego jest Bielsko Bialski Ośrodek Sportu i Rekreacji.

3. Czas i miejsce rozgrywek
Mecze odbywać się będą w hali OSR Victoria w Bielsku-Białej przy ul. Bratków 16, zgodnie z kalendarzem rozgrywek BBALTS.

4. Nagrody
a) za zajęcie miejsc 1-3 w klasyfikacji drużynowej: puchary, medale, dyplomy
b) za zajęcie miejsc 1-3 w rankingu indywidualnym: medal, dyplom

5. Uczestnictwo
a) zawodnicy i zawodniczki niezrzeszeni w klubach sportowych PZTS i innych federacji.
b) zawodnicy zrzeszeni / rocznik 2002 (13 lat i młodsi) / występujący w dowolnej klasie rozgrywkowej,
c) w drużynie w rozgrywanym meczu każdej kolejki spotkań może wystąpić tylko jeden zawodnik zrzeszony  / rocznik 1956-2001 (14 lat – 59 lat) / grający w III lidze, / dopuszcza się w zamian za tego zawodnika w danym meczu, wystawienie innego zawodnika w grze podwójnej / bez utraty prawa gry  przez zawodnika, który grał w grze pojedynczej ,
d) zawodnicy zrzeszeni / rocznik 1956-2001 (14 lat – 59 lat)  / grający najwyżej w IV lidze
e)zawodnicy zrzeszeni / rocznik 1955 (60 lat i starsi) występujący w dowolnej klasie rozgrywkowej,
f) zawodniczki zrzeszone, grające najwyżej w II lidze,
g) byli zawodnicy i zawodniczki, którzy mają co najmniej 1,5 roku przerwy od rozgrywek PZTS w wyższej kategorii niż przewiduje ten regulamin. (przykład: w sezonie 2015 mogą brać udział zawodnicy którzy uczestniczyli w rozgrywkach PZTS I ligi w sezonie 2012/2013r).
*) zawodnik, który został zgłoszony do rozgrywek ligowych PZTS a nie rozegrał meczu w tych rozgrywkach,  jest traktowany jako zawodnik niezrzeszony stosując w tym przypadku wymagania pkt.5 ppkt „g” regulaminu BBALTS

h) drużyna występująca w lidze, składa się z minimum 3 zawodników, a max z 10 zawodników, zgłoszonych we wniosku zgłoszeniowym do ligi. Zawodnik zgłoszony do drużyny musi występować w niej przez cały sezon, wyjątek stanowi, iż zawodnik który nie rozegrał trzech meczów w pierwszej rundzie może przejść do innej drużyny. W trakcie rozgrywek nie można dopisywać nowych zawodników spoza zgłoszonych zawodników  w sezonie 2015.

i) zawodnicy startują w rozgrywkach na własną odpowiedzialność, podpisując stosowne oświadczenie o stanie zdrowia, stwierdzającym brak przeciwskazań do uczestnictwa
w rozgrywkach BBALTS,

j) wpisowe do ligi wynosi 450,00zł i jest wymagane /wpłata najpóźniej w dniu pierwszego meczu (warunek dopuszczenia do rozgrywek). Wpisowe może być obniżone o 50%, pod warunkiem że drużyna składa się wyłącznie z: uczniów, rencistów lub emerytów, w dowolnej konfiguracji.

k) zgłoszenia do ligi będą przyjmowane do dnia 21.03.2015r. drogą elektroniczną na adres michal.zarebski@bbosir.bielsko.pl lub w biurze BBOSiR hala widowiskowo-sportowa              ul. Karbowa 26, od poniedziałku do piątku 08.00-14.00.
karta zgłoszeniowa do pobrania ze strony www.bists.pl

6. Przepisy

Sprawy nie ujęte w regulaminie BBALTS regulują aktualne przepisy i regulamin PZTS.
Poprawki do regulaminu mogą być wprowadzone przez Kolegium Ligi (kapitanowie zespołów) większością głosów (przy takiej samej ilości głosów za i przeciw ostateczny głos ma organizator). Poprawki mogą być zgłoszone przed rozpoczęciem nowego sezonu /do 28.03.2015r./. W trakcie sezonu nie ma możliwości zmiany regulaminu.

7. System rozgrywek

W rozgrywkach mogą wystartować max 24 drużyny /ograniczenie 12 stołów/. W przypadku większej liczby drużyn /nowe drużyny muszą zagrać pro-eliminacje/ z drużynami, które zajęły w sezonie 2014 ostatnie miejsca Następnie drużyny będą podzielone na 4 grupy po 6 zespołów /rozstawienie do grup nastąpi wg. klucza zajętych miejsc w sezonie 2014:  Grupa A: 1-8-9-16-17-24; Grupa: B 2-7-10-15-18-23; Grupa: C 3-6-11-14-19-22; Grupa D: 4-5-12-13-20-21.  Runda eliminacyjna zostanie rozegrana w grupach systemem każdy z każdym /7 rund-15 meczy w grupie. Najlepsze 3 drużyny w każdej grupie awansują do I ligi a pozostałe utworzą II ligę, które to ligi będą obowiązywały w następnych sezonach. Mecze drużyn z rozgrywek grupowych, będą zaliczone do I rundy zasadniczej I i II ligi. W rundzie zasadniczej pozostanie do rozegrania 4 rundy-8 meczy na drużynę. W II rundzie rewanżowej do rozegrania będzie 5 rund – 11 meczy na drużynę. Z I ligi spadać będzie ostatnia 12 drużyna a w jej miejsce awansuje Mistrz II ligi. Drużyny, które zajmą miejsca 10 i 11 zagrają baraże
o utrzymanie się w I lidze z drużynami, które w II lidze zajmą miejsce 2 i 3 /mecz i rewanż./ 10 drużyna I ligi z 3 drużyną II ligi, a 11 drużyna I ligi z 2 drużyną II ligi. Zwycięzcą tych dwumeczów zostaną drużyny, które zdobędą większą ilość pkt /2 za zwycięstwo, 1 za remis/ W przypadku równej ilości pkt o zwycięstwie zadecydują najpierw sety a potem piłki.
Jeżeli w sezonie 2016 zgłosi się więcej niż 24 drużyny do rozgrywek, to drużyny, które zajmą w II lidze ostatnie miejsca rozegrają baraże o prawo gry w II lidze systemem jak wyżej.
a) Mecze rozgrywane są systemem każdy zawodnik z każdym ( 9 gier pojedynczych + 1 gra podwójna ).
b) Zmiany w drużynie można dokonać po każdej serii gier pojedynczych, bez możliwości wystąpienia w tym samym meczu, zawodnika zmienionego /za wyjątkiem gry podwójnej/
c) gry pojedyncze i gra podwójna rozgrywane będą do 3 wygranych setów ( 3:0; 3:1; 3:2 ) do 11 pkt z 2 pkt przewagi

8. Klasyfikacje

a) Punktacja:

  • 2 pkt – za zwycięstwo
  • 1 pkt – za remis
  • 0 pkt – za porażkę
  • -1 pkt – za walkower

b) Mistrzem I i II Ligi BBALTS zostanie drużyna, która w obu rundach zdobędzie największą ilość punktów,

c) w przypadku takiej samej ilości punktów zdobytych przez 2 drużyny o kolejności decyduje bezpośredni pojedynek dwumeczu. (w przypadku takiej samej ilości punktów większej ilości drużyn decydować będzie dodatkowa tabelka pomiędzy zainteresowanymi drużynami, duże pkt, małe pkt, stosunek setów, stosunek piłek)

9. Sprzęt

a) Sprzęt: stoły i piłeczki 40mm dostarcza organizator Gospodarz meczu – drużyna grająca na ABC  – ma prawo zaproponować swoją piłeczkę celuloidową 3-gwiazdkową dowolnej firmy
b) Sprzęt indywidualny w gestii zawodnika zgodny z przepisami PZTS

10. Inne postanowienia

a) w przypadku gdy w drużynie wystąpi zawodnik nieuprawniony:
– nie zgłoszony do rozgrywek
– nie spełniający wymogów niniejszego regulaminu
wynik meczu zostanie zweryfikowany na walkower dla drużyny przeciwnej.
b) drużyna może wystąpić w składzie 2 osobowym w ½ meczy w sezonie /obejmuje to fazę wstępną, I i II rundę rozgrywek.
c) drużyna ma prawo przełożyć kolejkę spotkań w trakcie rozgrywek, o miejscu oraz terminie rozegrania przełożonej kolejki drużyna ma obowiązek poinformować organizatora rozgrywek przed kolejną rundą. Przełożone mecze muszą zostać rozegrane w tygodniu przed lub tygodniu po terminie podanym w terminarzu. Drużyna, która nie dostosuje się do tego punktu regulaminu zostanie ukarana walkowerem.
d) drużyna która odda 3 mecze walkowerem zostanie usunięta z rozgrywek, bez możliwości zwrotu wpisowego.
e) organizator nie odpowiada za rzeczy pozostawione w szatniach.
f) wszelkie sprawy sporne, protesty, odwołania rozpatrywane będą przez Kolegium Ligi, składające się z kapitana każdej z drużyn biorących udział w rozgrywkach oraz przedstawiciela BBOSIR/który ma 2 glosy/
g) w miarę pozyskanych sponsorów ufundowane zostaną nagrody rzeczowe.
g) weryfikacja rozgrywek będzie prowadzona na stronie www.bists.pl

ORGANIZATOR
Bielsko Bialski Ośrodek Sportu i Rekreacji

Dodaj komentarz

Przewiń do góry